25 Kasım 2010 Perşembe

24 Kasım 2010 gününden entariler.

Gregoryen Takvimi'ne göre yılın 328. (Artık yıllarda 329.) günün den biraz bahsetmeye yeltenmek istedim. Biliyorsunuz ki bu tarihte 1859 yılında Darwin "Türlerin Kökeni" çalışmasını yayımlamıştı. Yani Doğal Seçilim Yoluyla Türlerin Kökeni ya da Hayat Kavgasında Avantajlı Irkların Korunumu Üzerine yayınlanan bir kitap idi ki biz bunlara yeltenmeyeceğiz. Hele ki yine bu tarihte 1870 yılında Türkiye'nin ilk mizah gazetesi Diyojen yayımlanmasını da geçeceğim. Bugün bildiğiniz üzere Bakanlar kurulu 11.11.1928 günü yaptığı toplantıda Ata'ya Ulus Okullar Başöğretmenliği şanını vermişti. 24 Kasım Atatürk'ün Millet Mektepleri Başöğretmenliğini kabul ettiği gündür.Kutluyoruz. Samimi dilek ve isteklerimizle.

Başka bir dala konup söylemek istediğim kısa birşey daha var, dün yani 24 Kasımda Cenk&Erdem adlı şahıs zadelerin programına seyirci olarak katıldım. Biraz bunu deşmek istiyorum müsadenizle. Kısaca deşeceğim endişeniz olmasın. Dün gittiğim program da Sovyet sinema yönetmeni ve kuramcısı Sergei Eisenstein hakkında bilgi almak istedim fakat Profiterol Cenk Bey'in cahilliği yüzünden malesef bilgi alamadık. Erdem Bey daha insani bir insan kendisi. Cenk Bey'in hangi türe girdiğini bilemiyoruz. Cenk Bey için genel kanı megaloman, soylu sınıfın görmemiş kesiminde kalan kişi olarak değerlendirdik. Doğaçlamacalı alacalı bulacalı espri deryası bu ikilinin saatlerce tıkanmadan üreten esprigiller familyasından olduğunu düşünüyorum. Cenk Bey'e hala karar veremedim o ayrı bir familyadan. Çift kişilik dev kadro. Görme, duyma, konuşma, koklama, ayak karıncalanması ve kaşıntı olmak üzere altı duyumuz olduğunu söyleyen adamlar bunlar. Ben eğlendim tanıştığıma da gayet memnun oldum. Elbette el de sıkıştım. 11 Kasımda mail attıydım hala gitmemiş. Hatlar yoğun sanırım. Hergün atıyorum çorap söküğü gibi gider sanıyorum evet. Güzel bir çarşamba günüydü hepsi bu. Fazla deşmedim dikkat ederseniz. Dean gibi değilim Allah'a şükür.

Hiç yorum yok: